ЗВІТ

директора

Новогребельського ліцею Буцької селищної ради Черкаської області

         Сілецької Ольги Федорівни

 

         за 2023-2024 навчальний рік

 

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів»,  керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради школи, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно - громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.

В своєму звіті я намагатимуся охопити основні напрямки своєї діяльності, звернути увагу на створення в закладі належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти, тому що з              1 вересня ми продовжуємо працювати в новій українській школі, головна мета якої – створити таку школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Тому наше з вами завдання – створити таку нову школу, до якої приємно ходити учням. У ній -  прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами.

Дух  школи, її кращі  традиції  і здобутки  визначають    педагогічні    колективи  і  їх  виховання. Провідною    фігурою  у  реалізації  завдань, безперечно   виступає  вчитель, який   зобов’язаний  втілювати   в  життя  всі  ідеї, забезпечувати  єдність  виховання  і  навчання  - основного  принципу  школи.

 Відразу  ж  хочу   відзначити, що  робота  директора   і  колективу   нероздільні   і   в  чомусь   директор     направляє  колектив, а  ще  частіше   саме  колектив    змушує   директора   робити    ті, чи  інші  дії.  Тому,  доповідаючи  про  свою   роботу, я весь  час   буду    опиратись    на  роботу  колективу.

Педагогічний колектив школи в поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», концептуальними засадами Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, власною Концепцією та Програмою розвитку навчального закладу, перспективним та річним планом роботи школи, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього  процесу та його результативність.

Працівники школи - це команда, яка  злагоджено працює для досягнення успіху.

Керівник педагогічної команди школи - директор - забезпечує кооперацію зусиль учителів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям.

         Добіг до кінця, мабуть, найбуремніший навчальний  рік.

         Закінчення навчального року нагода підбити певні підсумки в діяльності школи. Запитати себе і Вас, що ми хочемо покращити в наступному році!?

         Школа – єдиний соціальний інститут, який чутливо реагує на все, що відбувається у суспільстві. Й у котре на плечі педагога покладена велика й висока місія – плекання громадян України.

         Попереду на нас чекають зміни. Хочеться, щоб були вони стрімкими й доленосними. Сподіваюсь, що реформи, які відбуваються в освітянській галузі, будуть тим поштовхом, що надасть вітчизняній освіті поступального руху до європейських та світових стандартів. І дуже багато у цьому процесі буде залежати від кожного з нас.

         Кожен директор і його педагогічний колектив мріють, щоб їхня школа вирізнялася серед інших, викликала бажання влаштуватися на роботу та навчатися в ній.

         Як організувати навчання, щоб школа стала майстернею думки, яка навчатиме учнів самостійно критично мислити, а слово вчителя – спонукатиме до глибоких роздумів? Як відчути внутрішній світ кожної особистості, щоб дібрати такі технології навчання, які мотивуватимуть учнів до самовдосконалення на користь собі та суспільству? Як залучити до співпраці батьків, щоб перетворити їх на однодумців? Як зробити так, щоб ці запитання щодня спонукали педагогів рухатися вперед, думати, творити? 

         З цим запитанням до себе я щодня іду до школи, щоб потім разом з командою однодумців реалізувати їх.

         Коли працюєш у команді однодумців, професіоналів, позитивних і щирих людей, то від виконання будь-якого завдання, навіть найскладнішого, отримуєш задоволення, відчуваєш радість. Інтелектуальні почуття разом з моральними та естетичними належать до категорії вищих почуттів. Щоб досягти  успіху, наші переконання привели нас туди, де ми знаходимося сьогодні, а наші думки сьогодні приведуть нас туди, де ми будемо у майбутньому.

         Тож, шановні колеги, усе залежить від нас самих: змінюємося на краще ми, змінюється на краще і наш  шкільний колектив.

         Я відкрита для спілкування і для налагодження партнерських взаємин!

         Нині настав час запитань і відповідей, висновків і узагальнень.

         Освітня реформа, яка тепер розпочата, якісно відрізняється від попередніх  спроб реформування тим, що держава заклала реальні передумови для змін в освіті. Зокрема, йдеться про підвищення кваліфікації вчителя, що передбачає навчання всіх педагогів, які працюватимуть у новій українській школі. Підтримка значним фінансовим ресурсом на придбання меблів, техніки, дидактичного матеріалу.

         Послідовне здобуття освіти можливе за дотримання принципів перспективності й наступності між суміжними ланками освіти, зокрема, між початковою і середньою, середньою і профільною.

         За реформуванням загальної середньої освіти оновлено структуру і змінено зміст освітнього процесу. Дедалі нагальнішим стає питання забезпечення цілісного розвитку особистості на всіх рівнях освіти.

Нова українська школа визначає побудову освіти на всіх її ланках з максимальним урахуванням індивідуальних особливостей (фізичних, психологічних, інтелектуальних) кожної дитини незалежно від її вікової групи.

Формула успішної Нової української школи містить такі ключові компоненти:

-         новий зміст освіти;

-         наскрізний зміст виховання;

-         педагогіка партнерства;

-         дитиноцентризм;

-         сучасне освітнє середовище.

Завершення навчального року спонукає мимоволі замислитися, які результати роботи свідчать про поліпшення і оновлення діяльності педагогічного та учнівського колективу. Лише неординарні  ідеї педагогів у школі і ефективність упровадження вами інновації дають змогу стверджувати, що учні зможуть легко адаптуватися до умов постійно змінюваного інформаційного світу. Оскільки якісно поліпшити роботу школи можуть лише ті вчителі, які є носіями перспективних концепцій. Поліпшити роботу школи можна завдяки створенню інформаційно-освітнього середовища. Це забезпечить умови для вільного обміну інформацією, швидкого доступу до неї всіх учасників освітнього процесу.

Учні нашого закладу вважають сучасними тих  вчителів, які:

-         люблять свою професію;

-         навчаються впродовж життя;

-         володіють інформаційними технологіями;

-         використовують сучасні методи навчання;

-         знаходять підхід до кожного учня.

Заклад постійно перебуває у процесі змін, зумовлених такими зовнішніми чинниками, як конкуренція, інновація, урядова політика, запити суспільства, що постійно зростають. Відповідно педагогічному колективу потрібно розробляти та впроваджувати нові стратегії та методи роботи. Адже сучасна школа – це школа, яка постійно й успішно просувається вперед у розвитку інноваційних педагогічних технологій, учителі якої прагнуть зростати у своїй професійності, підвищуючи у такий спосіб свою конкурентноздатність та отримуючи  моральне задоволення від особистісного зростання.

Запорука успішної діяльності нашої школи є ерудованість, сучасний світогляд, педагогічний такт і високо розвинені професійні якості всіх педагогів.

Місія педагогів – бути світлом, освітлювати дорогу для дітей.

Місія освіти – відкривати світ. Оскільки світ швидко змінюється, змінюватися повинні також і школа, і педагоги.

Педагогічний колектив закладу працював над проблемою «Особистісно-орієнтований підхід до навчання та виховання здобувачів освіти»

         Тому аналізуючи стан методичної, навчально-виховної роботи за минулий рік дають підстави вважати, що науково-методична проблема, над якою працював педагогічний колектив, повністю ще не реалізована.

       

         Методична робота була направлена на реалізацію роботи над науково- методичною проблемою, зокрема вихід на заключний етап.

         Методичні об’єднання працювали за своїми планами, кожне мало свою проблему дослідження, але найменше переймались саме науковою роботою, всіх захоплювала робота в конкурсах і олімпіадах.

Новій українській школі – п'ять років.

21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів ухвалив новий Державний стандарт початкової освіти – і цю дату можна вважати офіційним днем народження Нової української школи.

         Яким був цей навчальний рік змін та що дав він нашим учням?

 

За новою концепцією почали працювати цього річ усі учителі початкових класів.

Здобувачі освіти навчались за програмою авторського колективу під керівництвом Шияна Р.Б.

Що ж нового чекало молодших школярів:

-   Ранкові зустрічі розпочинали день, допомагали налаштуватись на навчальний день;

-Інтеграція предметів;

-Модельне навчання за тематичними тижнями.

-        «Шість цеглинок» та LEGO-конструктор - це нові штрихи до навчання первачків.

Нові підручники, нові засоби навчання, що дають можливість і провести експеримент і дослідження, - все запорука того, що учні відчували себе відкривачами світу, мандрівниками.

Вчителі початкових класів мають можливість розпочати роботу з новими дидактичними матеріалами, технічними засобами навчання, що осучаснюють урок для дітей нового покоління Z, для яких це вже повсякдення.

Тематичні тижні, які занурювали дітей у середовище, наприклад, світу рослин чи тварин, а це тексти, інформація, поробки, екскурсії в довкілля та віртуальні мандрівки у світ живої природи.

Цікавими були проєкти «Моя родина» - виставка поробок та візитаційних проєктів, флайєрів дали можливість і пофантазувати і сформувати почуття поваги до всіх членів родини.

Прозвітували первачки і за виконання Державного стандарту початкової освіти.

         Поряд з вчителями першого та другого класів вносили зміни у свою роботу з учнями і інші вчителі.  Постійно вдосконалювали педагогічну майстерність через педагогічні зібрання різних форм.

         Адже саме на вчителя потрібно робити основний акцент. Вчитель є фактично «двигуном» освітнього процесу. Без вашої щирої підтримки не діє жодна вказівка керівництва.

За новими підручниками працювали педагоги 5 класу, що дало можливість апробувати наскрізні лінії.

                Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» — це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливість сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

         Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність - дослідницькі роботи, роботи в групі, проєкти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

         Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

  Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Новим явищем для закладу цього навчального року було створення Освітньої програми для трьох ступенів навчання.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти визначались відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання зробили  внесок у формування ключових компетентностей учнів.

Отже,

Результат навчання за 2022-2023 навчальний рік.

У 9 класах навчалося на кінець року 62 учні.

Оцінювання навчальних досягнень здійснювалося з 3-го по 11-й клас.

 

Позитивно:

·        частковий доступ батьків в онлайні до навчальних досягнень;

·        легко та швидко проаналізувати результати;

·        надати дієву допомогу дитині у покращенні навчальних досягнень;

·        інформованість батьків щодо відвідування.

 

Над чим працювати:

·        батькам потрібно навчитися правильно аналізувати навчальні досягнення дитини;

·        доступ повинен бути якісним і у батьків, і у дітей.

 

Робота шкільного колективу з обдарованими учнями була спрямована на реалізацію програми «Обдарована молодь», державних стратегій та основних завдань, викладених у цій програмі, розв’язання проблем, пов’язаних з пошуком, навчанням, вихованням та розвитком обдарованої молоді, забезпечення її соціально-педагогічної підтримки, гарантованою державою. Педагогічний колектив закладу упродовж року здійснював відповідну роботу для забезпечення результативності освітнього процесу, оволодіння учнями базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, які були спрямовані на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини та створення умов для самореалізації.

Одним із головних показників результативності роботи з обдарованими учнями є досягнення в онлайн-олімпіадах видавництва «Всеосвіта», «Геліантус», «Колосок».

 

 Проєктна діяльність

Оскільки проєктна діяльність є одною з найперспективніших складових освітнього процесу, що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції класи закладу активно беруть участь у різноманітних проєктах.

        

Одним із пріоритетних напрямків роботи педагогічного колективу - забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та профілактична робота з попередження дитячого травматизму. Учні та вчителі обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Для цього проводяться тижні безпеки дорожнього руху, охорони праці, відпрацьовуються дії у разі надзвичайних ситуацій, запрошуються спеціалісти  для бесід з учнями, систематично проводяться інструктажі тощо. Педагогічний колектив закладу обізнаний з алгоритмом дій у разі нещасного випадку чи у разі погіршення стану здоров’я учнів.

Велику увагу класні керівники, вчителі-предметники закладу приділяють попередженню дискримінації, насилля в учнівському середовищі, навичкам безпечної поведінки в інтернеті.

Щорічно шкільна громада долучається до Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». У межах акції організатор дитячого колективу Волкова Н.М. проводила бесіди – «Не мовчи» та інші -  щодо попередження насилля.

До Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом була проведена акція «Стрічка проти СНІДу». Вчитель предмету основи здоров’я – Зануда Л.М. організувала виставку плакатів на профілактичну тематику щодо СНІДу. На інформаційній годині учні 8-9 класів дізналися про те, як зберегти своє життя та здоров’я від небезпечної хвороби.

До Дня людей з особливими потребам ОДК Волкова Н.М. та класний керівник 4 класу Мороз Н.С. організували флешмоб «Твори добро». Для учнів 7 класу ОДК Волкова Н.М. провела усний журнал – «Людина починається з добра». Учні 7-9 класів в актовій залі переглядали та обговорювали відеофільм Т.Шахвердиєва «Про любов».

У межах тижня правознавства учні 8 класу взяли участь у Антикорупційному уроці «Ні - корупції». Учні 5-9 класів  презентували малюнки на виставку «Мої права та обов’язки». 9 клас під час зустрічі з представниками Національної поліції дізналися про особливості роботи правоохоронних органів. Для учнів 1-4 класів класні керівники підготували годину спілкування – «Діти проти насилля», 5-9 класів - інформаційну годину  «Світ моїх прав». Для першокласників учні 7 класу провели екскурсію до шкільного музею - «Право дитини на життя». Також для учнів початкової школи знання про права дитини формувалися через арт-заняття  «Права дитини» та перегляд анімаційної стрічки про права дитини. Щоб подолати перешкоди, з якими стикається молодь під час реалізації своїх соціальних прав, учні 7 класу  гралися в  навчальну гру «Країна Гідності».

Проводився «День толерантності»,  школа вкотре долучилася до створення комфортного середовища для кожного з шкільної родини. Протягом тижня учні старших класів організували тематичну виставку графічних термінів. Для учні 8 та 9 класів ОДК Волкова Н.М. провела тренінгове заняття «Всі ми різні – всі ми рівні». Під час перерв учні початкової школи мали змогу приєднатися до флешмобу «Протягни долоньку дружби».

В шкільному щоденнику розміщений алгоритм дій у разі випадків булінгу. На батьківських зборах вчителі ознайомили батьків з нормативно-правовою базою. Проведені тематичні інформаційні години для учнів. Неодноразово школу відвідували фахівці, які в формі тренінгів, бесід, інтерактивних вправ навчали шкільну громаду протидіяти насиллю.

Завдяки громадській активності колективу закладу, ключові компетентності впроваджуються через загальношкільні проєкти.

У виховному стандарті шкільна культура – навчалися дотримуватися правил поведінки (правила класу),  забезпечували дотримання етичних норм («Школа порозуміння»). Проводили загальношкільні заходи: «Свято шкільної родини», «Таланти твої школо»; «День Захисника України», «Фестиваль інсценізованої пісні». Прикрашали школу до новорічних свят. Традиційно створювали тематичні фотозони.

У виховному стандарті – національно-патріотичне виховання – проводили «День Гідності та свободи». Традиційно 21 листопада вся шкільна родина відзначає разом зі всією Україною День Гідності та Свободи. Учні, батьки, вчителі вшанували патріотизм і мужність громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року-лютому 2014 року постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, біля композиції «Метроном пам’яті» у шкільному фойє. Класні керівники під час інформаційних годин акцентували увагу учнів на цінностях за які варто боротися.

 «День соборності». Для 2-9 класів класні керівники підготували та провели тематичні інформаційні години: «Соборна мати – Україна, одна на всіх, як оберіг».

Великого значення в сучасних умовах набуває виховний модуль – лідерство. Активні представники класних колективів задіяні в учнівському самоврядуванні. Найактивніше функціонує шкільний старостат на засіданнях  якого розглядалися найактуальніші питання шкільного життя. Кожного місяця, а також по потребі, відбувалися засідання з керівниками шкільного парламенту. Шкільний парламент цьогоріч провів імітаційну гру «Партія твоєї мрії», завдяки участі в якій учні вчилися розуміти сутність демократії, виборчого процесу та навчитися аналізувати політичні програми. Активно учасники шкільного самоврядування проводили рухавки, веселі перерви, створення фотозон, тощо.

Традиційними для нашого закладу є заходи по впровадженню  наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність («Всесвітній день заощаджень»,  «Урок фінансової грамотності».)

 

Фінансова діяльність

На сайті ліцею розміщена публічна інформація про всі кошти, які надходять на розвиток закладу.

Фінансування ліцею по загальному фонду здійснюється за рахунок коштів селищного бюджету та освітньої субвенції з державного бюджету.

Змінився світ – додалися можливості, зокрема в технічному плані, стала іншою наша школа, і ній навчаються інші діти. Змінилися й ми. Бо з кожним роком усе більше розуміємо, що відсутність прогресу – це регрес. І це основна причина, чому...

         Ритм життя навколо зумовлює пришвидшення внутрішніх, особистісних, професійних ритмів.

         Опираючись їм – значить воювати з вітряками. Упевнена, що з кожним роком таких донкіхотів буде все менше й менше. Бо куди цікавіше осідлати вітер.

 

         Ловімо вітер змін разом!

 

         Давня китайська мудрість каже: «Оптиміст бачить можливість у кожній небезпеці, песиміст бачить небезпеку у кожній можливості».

 

         Тож бажаю вам бути позитивно налаштованими на сприйняття світу – лише за цих умов можна бути впевненим у тому, що використано всі шанси у житті.