ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                               Рішенням № 22- 16/VІІI    від 13.07.2022 року  

 

 

 Селищний голова:      Сергій ЗАЛІЗНЯК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          СТАТУТ

Новогребельського ліцею Буцької селищної ради             Черкаської області

 

                              ( НОВА   РЕДАКЦІЯ)

 

                                             

                                                   ПРИЙНЯТО

                                                         Загальними зборами

                                                         трудового колективу

                                                       Протокол № 1 від  15.07.2022року

 

 

2022 р.

                                       1.Загальні положення

1.1.Новогребельський ліцей Буцької селищної  ради Черкаської області є комунальною установою, перейменований з Новогребельського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів  Буцької селищної ради Черкаської області і є правонаступником усіх прав та обов'язків цього навчального закладу.

Повна назва: Новогребельський ліцей Буцької селищної ради Черкаської області.

Скорочена назва: Новогребельський ліцей Буцької селищної ради.

1.2.Засновником  Новогребельського ліцею Буцької селищної ради Черкаської області є Буцька селищна рада (далі - Засновник), код ЄДРПОУ 25659763, юридична адреса: 20114, Черкаська область, Уманський район, смт. Буки, вул. Центральна, 28.

Орган управління – Гуманітарний відділ виконавчого комітету Буцької селищної ради.

1.3.Юридична адреса навчального закладу:19226, Черкаська область, Уманський район,        с. Нова Гребля, вул. Незалежності, 1., код ЄДРПОУ  26324065

1.4.Ліцей (далі - навчальний заклад) є юридичною особою, має окремий баланс, рахунок в установі державного казначейства, печатку, штамп, код ЄДРПОУ.

Навчальний заклад як суб`єкт господарювання діє в статусі бюджетної установи.

1.5.Головною метою навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти.

1.6.Головними завданнями навчального закладу є:

-        забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;

-        виховання громадянина України;

-        виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови,національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

-        формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

-        виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

-        розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

-        реалізація права на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

-        виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців);

-        створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.

1.7.Навчальний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Положенням про навчальний заклад, іншими законодавчими актами України, актами Президента України,Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та власним Статутом.

1.8.Навчальний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним Статутом.

1.9.Навчальний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

-        безпечні умови освітньої діяльності;

-        дотримання державних стандартів освіти;

-        дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов'язань за міжнародними угодами;

-        дотримання фінансової дисципліни.

1.10.У навчальному закладі визначена державна мова навчання, може бути запроваджене поглиблене вивчення предметів, профілі навчання, групи продовженого дня. У навчальному закладі може здійснюватись навчання за екстернатною, індивідуальною, інклюзивною формами.

1.11.Навчальний заклад має право:

-        проходити в установленому порядку ліцензування та акредитацію освітньої діяльності;

-        визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із засновником;

-        визначати варіативну частину робочого навчального плану;

-        в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

-        спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну,експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

-        використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

-        за дорученням засновника здійснювати функції господарського відання та оперативного управління рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та власним Статутом;

-        отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

-        залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України.

1.12.У навчальному закладі створюються та функціонують методичні об'єднання: учителів початкових класів, учителів природничо- математичного циклу, учителів суспільно-гуманітарного циклу, класних керівників.

1.13.Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються директором і здійснюється закладами охорони здоров'я та/або медичним працівником навчального закладу.

1.14.Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними, згідно чинного законодавства України.

 

2.         Організація освітнього процесу

2.1.Навчальний заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного плану. В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи погоджується органом управління освітою, затверджується радою навчального закладу, директором.

2.2.Основним документом, що регулює освітній процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

2.3.Робочий освітній план навчального закладу погоджується радою, педагогічною радою навчального закладу,органом управління освітою і затверджується директором.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклад уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи (щоденний, річний). Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники школи самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

2.4.Навчальний заклад здійснює освітній процес за 5-денною формою навчання.

2.5.Зарахування учнів до навчального закладу здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх - заяви батьків або осіб, які їх замінюють) або направлень відповідних органів управління освітою, а також свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за наявності особової справи учня встановленого Міністерством освіти і науки України зразка.

2.6.У навчальному закладі для учнів 1-4класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу можуть створюватись групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.7.Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.

Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року. Навчальний рік поділяється на семестри.

2.8.Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9.За погодженням з Гуманітарним відділом виконавчого комітету Буцької селищної ради з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю навчального закладу запроваджується графік канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше 30 календарних днів.

2.10.Тривалість уроків у навчальному закладі становить: у перших класах - 35 хвилин, у других - четвертих класах – 40 хвилин, у п'ятих - дванадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з гуманітарним відділом виконавчого комітету Буцької селищної ради та Управлінням Держпродспоживслужби в Уманському районі.

2.11.Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується радою навчального закладу і затверджується директором.

Тижневий режим роботи навчального закладу затверджується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у навчальному закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12.Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

2.13.У навчальному закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.

У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.14.Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником (головою атестаційної комісії).

2.15.Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається  Порядком переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

2.16.При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики тощо.

2.17.Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступінь навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України.

2.18.Учням, які закінчили певний ступінь навчального закладу, видається відповідний документ про освіту:

-        по закінченні початкової школи - табель успішності;

-        по закінченні основної школи - свідоцтво про базову загальну середню освіту;

-        по закінченні навчального закладу III ступеня - свідоцтво про повну загальну середню освіту.

2.19.За успіхи у навчанні для учнів (вихованців) встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальний лист, похвальна грамота, срібна або золота медалі.

 

3.         Учасники освітнього процесу

3.1.Учасниками освітнього процесу є:

-        здобувачі освіти (далі - учні);

-        педагогічні працівники;

-        батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;

-        фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

-        інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2.Права та обов’язки учнів.

Учні мають право на:

-        індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

-        доступність та безоплатність отримання повної загальної середньої освіти;

-        якісні освітні послуги;

-        справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-        відзначення успіхів у своїй діяльності;

-        свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-        безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

-        повагу людської гідності;

-        захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-        користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

-        доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

-        особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

-        інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.3.Учні зобов’язані:

-        виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

-        поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися морально-етичних норм;

-        відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

-        бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна.

-        дотримуватися установчих документів, вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.

Учні мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.4.Педагогічними працівниками  навчального  закладу  можуть бути  особи  з високими моральними якостями,  які мають відповідну педагогічну  освіту,  належний  рівень   професійної   підготовки, здійснюють  педагогічну діяльність,  забезпечують результативність та якість своєї роботи,  фізичний та психічний стан здоров'я  яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.

3.5.Призначення   на   посаду   та   звільнення   з   посади педагогічних  та  інших  працівників  й  інші  трудові   відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню  освіту»  та  іншими  законодавчими актами.

3.6.Права та обов’язки педагогічних працівників регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.

Педагогічні працівники мають право на:

-          академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

-          педагогічну ініціативу;

-          розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

-          користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

-          підвищення кваліфікації, перепідготовку;

-          вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

-          доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

-          відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

-          справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

-          захист професійної честі та гідності;

-          індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

-          внесення керівництву навчального закладу пропозиції щодо поліпшення освітнього процесу;

-          безпечні і нешкідливі умови праці;

-          участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

-          участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

3.7.Педагогічні працівники зобов’язані:

-        постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

-        виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

-        сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

-        дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності;

-        дотримуватися педагогічної етики;

-        поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

-        настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-        формувати у учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції  та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-        виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

-        формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

-        захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

-        додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.

3.8.Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором.

3.9.Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та установчими документами закладу освіти.

3.10.Відволікання педагогічних  працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.

3.11.У  навчальному закладі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників незалежно від  підпорядкування,  типів  і форм власності.  Атестація здійснюється,  як правило,  один раз на п'ять  років  відповідно  до  Типового  положення  про   атестацію педагогічних працівників  України,   затвердженого Міністерством освіти і науки України.

3.12.Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається на підставі законодавства директором навчального закладу, погоджується з профспілковим комітетом закладу або уповноваженим трудового колективу  і затверджується директором.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу).

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.13.Педагогічні  працівники,  які  систематично   порушують статут,  правила  внутрішнього розпорядку навчального закладу,  не виконують  посадових  обов'язків,  умови   колективного   договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

3.14.Права та обов’язки батьків

Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини. Батьки    та    особи,   які   їх   замінюють,   несуть відповідальність за здобуття  дітьми  повної  загальної  середньої освіти.

3.15.Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:

-        захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;

-        звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

-        обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

-        брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

-        завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

-        брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

-        отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

3.16.Батьки учнів зобов’язані:

-        виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-        сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

-        поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-        дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-        формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-        настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-        формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-        виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-        дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти.

Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти.

3.17.Представники громадськості мають право:

-        обирати і  бути  обраними  до  органів  громадського самоврядування в навчальному закладі;

-        керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами  і  гуртками, секціями;

-        сприяти покращенню  матеріально-технічної  бази,  фінансовому забезпеченню навчального закладу;

-        брати участь в організації освітнього процесу.

3.18.Представники громадськості зобов'язані:

-        дотримуватися статуту навчального закладу;

-        виконувати накази та розпорядження керівника навчального  закладу,  рішення  органів громадського  самоврядування;

-        захищати  учнів  від  всіляких форм фізичного та психічного насильства, 

-        пропагувати  здоровий  спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

4.         Управління навчальним закладом

4.1.Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють:

- засновник (засновники);

- орган управління;

- керівник закладу освіти;

- колегіальний орган управління закладу освіти;

- колегіальний орган громадського самоврядування;

- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Засновник або орган управління освітою має  право втручатись у діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

Безпосереднє управління навчальним закладом здійснює його директор, і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Повноваження (права та обов’язки) та відповідальність керівника закладу освіти визначаються Законом України «Про освіту» та установчими документами закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу освіти.

Керівник закладу освіти призначається засновником у порядку, визначеному Законом України «Про освіту».

4.2.Директор навчального закладу в межах наданих йому повноважень:

-        організовує діяльність закладу освіти;

-        вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

-        призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

-        забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

-        забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

-        забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

-        сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

-        сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

-        забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;

-        здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.

4.3.Вищим органом громадського самоврядування навчального закладу освіти є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

-        працівників навчального закладу - зборами трудового колективу;

-        учнів навчального закладу другого-третього ступеня - класними зборами;

-        батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу 5, учнів 5, батьків і представників громадськості 5.

Термін їх повноважень становить один навчальний рік.

Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати збори мають голова ради навчального закладу, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор навчального закладу, засновник.

Загальні збори:

-        обирають раду навчального закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

-        заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;

-        розглядають питання освітньої і фінансово-господарської діяльності навчального закладу;

-        затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;

-        приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.

4.4.У період між загальними зборами діє рада навчального закладу.

4.4.1.Метою діяльності ради є:

-        сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;

-        об'єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку навчального закладу та удосконалення освітнього процесу;

-        формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;

-        розширення колегіальних форм управління навчальним закладом;

-        підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов'язаних з організацією освітнього процесу;

4.4.2.Основними завданнями ради є:

-        підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім'єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

-        визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

-        формування навичок здорового способу життя;

-        створення належного педагогічного клімату в навчальному закладі;

-        сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

-        підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

-        сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

-        підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов у вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;

-        ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

-        стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

-        зміцнення партнерських зв'язків між родинами учнів та закладом загальної середньої освіти з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

4.4.3.До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами навчального закладу.

Рішення про дострокове припинення роботи члена      ради збудь-яких причин приймається виключно загальними зборами.

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.4.4.Рада навчального закладу діє на засадах:

-        пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-        дотримання вимог законодавства України;

-        колегіальності ухвалення рішень;

-        добровільності і рівноправності членства;

-        гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами.

Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.

Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника (засновника), а також членами ради.

Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.

У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради.

Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту навчального закладу, доводяться в 7-й денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.

У разі незгоди адміністрації навчального закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету навчального закладу.

4.4.5.Очолює раду навчального закладу голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.

Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності навчального закладу, пов'язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.

4.4.6.Рада навчального закладу:

-        організовує виконання рішень загальних зборів;

-        вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, пробільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

-        спільно з адміністрацією школи розглядає і затверджує план роботи навчального закладу та здійснює контроль за його виконанням;

-        разом з адміністрацією школи здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;

-        затверджує режим роботи навчального закладу;

-        сприяє формуванню мережі класів навчального закладу, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

-        приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю "За високі досягнення у навчанні" або срібною медаллю "За досягнення у навчанні" та нагородження учнів похвальними листами "За високі досягнення у навчанні" та похвальними грамотами "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів";

-        разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;

-        погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;

-        заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;

-        бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;

-        виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

-        виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

-        вносить на розгляд педагогічної ради та відповідного органу управління освітою пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

-        розглядає питання родинного виховання;

-        бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

-        сприяє педагогічній освіті батьків;

-        сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

-        розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;

-        організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

-        розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи навчального закладу;

-        може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.5.При навчальному закладі за рішенням засновника може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада. Порядок формування  наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються Законом України «Про освіту» та установчими документами закладу освіти.

4.6.Наглядова (піклувальна) рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.7.До складу наглядової (піклувальної) ради закладу освіти не можуть входити учні та працівники закладу освіти.

4.8.Наглядова (піклувальна)  рада має право:

-        брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

-        сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

-        аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

-        контролювати виконання кошторису та бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

-        вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законодавством.

4.9.Основними завданнями наглядової (піклувальної) ради є:

-        сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості загальної середньої освіти;

-        співпраця з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів (вихованців) у навчальному закладі;

-        зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, культурно-спортивної бази навчального закладу;

-        організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

-        вироблення рекомендацій щодо раціонального використання фонду загальнообов'язкового навчання;

-        запобігання дитячій бездоглядності;

-        сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;

-        стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;

-        всебічне зміцнення зв'язків між родинами учнів та навчальним закладом.

4.10.Наглядова (піклувальна) рада діє на засадах:

-        пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;

-        дотримання вимог законодавства України;

-        самоврядування;

-        колегіальності ухвалення рішень;

-        добровільності і рівноправності членства;

-        гласності.

Наглядова (піклувальна) рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.

Рішення наглядової (піклувальної)  ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу навчального закладу, батьків, громадськості. Їх виконання організовується членами піклувальної ради.

Не допускається   втручання   членів   наглядової (піклувальної)  ради  в освітній процес (відвідування  уроків тощо) без згоди керівника навчального закладу.

4.11.Основним колегіальним органом управління закладу освітиє педагогічна рада.Головою педагогічної ради є директор навчального закладу.

4.12.Педагогічна рада закладу загальної середньої освіти:

- планує роботу закладу;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

-формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення

академічної доброчесності;

-розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

-приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

-обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

-розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

-ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

-розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

-має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

-розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.

4.13.У закладі загальної середньої освіти можуть діяти:

- орган самоврядування працівників закладу освіти;

- орган самоврядування здобувачів освіти;

- орган батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

 

5.         Матеріально-технічна база

5.1.Матеріально-технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображеноу балансі закладу освіти.

5.2.Майно навчального  закладу  належить  йому  на  правах оперативного управління  відповідно  до  чинного  законодавства,  рішення  про заснування, Статуту навчального закладу та укладених ним угод.

5.3.Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

5.4.Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

5.5.Для забезпечення навчально-виховного процесу база навчального закладу складається із навчальних кабінетів, майстерень, бібліотеки, архіву, медичного, комп'ютерного кабінетів, їдальні та приміщень для технічного і допоміжного персоналу, кімнати психологічного розвантаження тощо.

5.6.Навчальний  заклад  має у користуванні земельну ділянку,  де розташовані будівлі, спортивні майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку тощо.

 

6.         Фінансово-господарська діяльність

6.1.Фінансово-господарська діяльність навчального закладу здійснюється на основі його кошторису та цього Статуту.

6.2.Фінансування навчального закладу здійснюється за рахунок коштів:

 

-        субвенцій державного, обласного, місцевого бюджетів;

-        благодійних внесків, грантів, дарунків фізичних, юридичних осіб;

-        з інших джерел, не заборонених діючим законодавством України.

6.3.Навчальний заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи згідно чинного законодавства.

6.4.Порядок діловодства в навчальному закладі визначається законодавством танормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований навчальний заклад.

6.5.Звітність про діяльність закладу освіти встановлюється відповідно до чинного законодавства.

 

7.         Міжнародне співробітництво

7.1.Навчальний заклад за наявності належноїматеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв'язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.

7.2.Навчальний заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об'єднаннями інших країн.

 

8.         Контроль за діяльністю навчального закладу

8.1.Державний нагляд (контроль) за діяльністю навчального закладу здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в цій сфері та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

8.2.Державний контроль здійснює Міністерство освіти і науки України  в формі інституційного аудиту відповідно до ст. 45 Закону України «Про освіту».

 

9.         Припинення діяльності закладу

9.1.Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу)  навчального закладу приймає засновник – Буцька селищна рада. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.

9.2.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів, розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

9.3.У випадку реорганізації права та зобов'язання навчального закладу переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

9.4.У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.

 

Директор  Новогребельського  ліцею                           Ольга СІЛЕЦЬКА